2008-01-28

all roads to the UK do for us UK OK :)


savaime suprantama, kad ženklodara yra specifinis grafikos žanras, kaip ir bet kuris kitas žanras, turintis daugybę savų cliche ir ribojimų. tačiau, juk žanro specifika ir turėtų būti ta įdomioji dalis, kuria kaip vienu instrumentų turėtų operuoti kuriantis žmogus. neseniai kažkur viena akimi skaitinėjau straipsnį, pagrįstą siūlymais „išlaisvinti“ savo brand'ą, t.y. grafinį sprendimą atsieti nuo įmonės veiklos, taip suteikiant daugiau tikimybinės vertės įmonės ženklui. manau, kad dalis tiesos tame yra, tačiau egzistuoja ir, matyt, dar ilgai egzistuos ir tradicija kompanijos logotipe minimalistiniais būdais vaizduoti kompanijos veiklą. viskas būtų gerai, jei tuo užsiimtų profesionalūs grafikai, o ne kūrybinio impulso po sočių pietų apsėsti kompanijų savininkai ar vadovai; iš patirties žinau, kad tai neretas mūsuose ženklo gimimo būdas. dar gerai, jei po to kažką kažkiek koreguoja profesionalai ir jei ta brand idea apskritai nors kiek pasiduoda koregavimui.

šioms mintims iliustruoti pateiksiu paskutiniu metu man užkliuvusiais lietuvos kelininkų ir tiltų bei patilčių statybos bendrovių logotipais ir pradėsiu nuo, mano akiai, padoriausiai atrodančių.






atrodo, kad jei AB Kauno tiltai turėjo etatinį architektą, kuris iš tradicinio kelininkų-tiltininkų rinkinėlio sugebėjo išgauti visai normalų (t.y. bent jau nejuokingą) rezultatą,






tai UAB Kauno keliai jau pavyko mažiau: rinkinėlis lyg tas pats, tik prie „idėjos“ triūsęs grafikas sugeneravo vizualiai kažką labiau tinkančio leidyklai ar knygynui, nei kelius statančiai bendrovei.





nepaisant to, kad stipriai kvepia „generalinio direktoriaus popiečio snūdo paišalų“ kilme, kažkaip visai nepikta, žiūrint į vilniškės UAB Fegda sprendimą. gal ir ne itin originalu -- žvaigždė logotipe, tačiau šiuo atveju ji gan gražiai perjuosta kelio elementu, ir bendrovė tikrai neturi ko ypatingai gėdintis, nors sprendimas ir ne genialus, bet ir ne erzinančiai kvailas.






kur kas prasčiau sekėsi UAB Mažeikių automobilių keliai, AB Panevėžio keliai ir UAB Tilsta firminio stiliaus formuotojams. labai juokinga jau vien tai, kad UAB Mažeikių automobilių keliai, kiek galima spėti iš paties pavadinimo, kelius tiesia tik mažeikių automobiliams, t.y. jei jūsų automobilis registruotas kitur, tais keliais, būkite malonus nevažinėti, o UAB Tilsta (kada nutils visai?) stato tik tiltų vidurines dalis, ant krantų triūsia subrangovai. panevėžio kelių bosui matyt patiko raidė P sudaryta iš kelio ir puslankio, bet po ilgų korekcijų ir derinimų gimė ta šlykšti nuobodybė, kuri netgi ant kelininko spec. rūbų turėtų atrodyti itin klaikiai.










o štai pažvelgę į UAB Žemaitijos keliai logotipą, mes būsime klaidinami, kad Telšiai yra įsikūrę ant viaduko virš magistralinio kelio A1... tačiau grynai grafiniai užmojai rodo šią bendrovę turint ambicijų nuosavai heraldikai, nesvarbu, kad nelabai gražiai.

ir... ir the winer i-i-i-i-is:









AB Ukmergės keliai. nežinau ar čia verta dar ką sukomentuoti? būtent šis šedevras ir tapo šios mano apžvalgos atspirties tašku.






belieka skirti specialų prizą už geriausią boso sapno įgyvendinimą UAB Alvoros logo kūrėjams ir paraginti jus nepatingėti apsilankyti ir nugalėtojų (Ukmergės keliai) bei spec. prizo laimėtojų (Alvora) interneto svetainėse, kurios vertos atskirų rašinių. tačiau aš iš principo esu numatęs neaptarinėti interneto svetainių dizaino, antraip tektų vien tik tuo užsiiminėti 24 val. per parą ir 7 dienas per savaitę.

Komentarų nėra: